Kære Læser
Denne uges SkatteMail indeholder bl.a. en kendelse af Afgørelsesdatabasen, hvor SKAT ikke har anset klagerens udlån for et erhvervsmæssigt aktiv. Som følge heraf har SKAT foretaget en række konsekvensændringer vedrørende virksomhedsordningen. Landsskatteretten finder, at klagerens tilgodehavende fortsat må anses for et erhvervsmæssigt aktiv, der kan forblive i klagerens virksomhedsordning.
God fornøjelse med læsningen.
Flemming L. Bach
Artikler og interessante links
Julegaver til medarbejderne – skat og moms
Skattefradrag: Om kravene til repræsentationsbilag
Husk gevinstafgiften, når I afholder julekonkurrencer
Forskudsopgørelsen 2021
Skattemyndighedernes sagsbehandlingstid i skattestraffesager
OECD Secretary-General Tax Report to G20 Leaders (Saudi Arabia) - November 2020
G20: Global co-operation and strong policy action needed for a sustainable recovery - OECD
Beskatning af værdi af fri bil efter udløb af leasingperiode
Bindende svar
Trust i Singapore anset for skattemæssig transparent
Tinglysningsafgift - Overdragelse af ejendomme ved apportindskud - konkurs
Fast driftssted, hjemmekontor, moms, forretningssted
Beskatning af udbetalinger fra en offentlig pensionsordning i Storbritannien - lempelse
Spørgsmål om fast driftssted ved overførsel af medarbejder til Danmark
Kendelser
Edition i patientjournaler og helbredsoplysninger for afdød
Domme
Omkostningsgodtgørelse - hæftelse - aftalegrundlag
Beregning af tinglysningsafgift
Skatteforvaltningslovens § 33, stk. 2 (dagældende)
Annullerede lønindberetninger - indsætninger på bankkonto - ekstraordinær genoptagelse
Afgørelser fra Afgørelsesdatabasen
Nyt fra EU-Domstolen
Retsliste
Lovstof
Nyt fra Lovtidende
Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
BDOJulegaver til medarbejderne – skat og moms Flere virksomheder end normalt vil i år komme til at overskride grænsen for skattefrie gaver til medarbejderne og vil derfor skulle indberette disse til Skattestyrelsen |
BDOSkattefradrag: Om kravene til repræsentationsbilag Repræsentationsbilag er enhver bogholders mareridt, fordi de ofte ikke er påført tilstrækkelige oplysninger til at afgøre, hvor de skal bogføres. |
BDOHusk gevinstafgiften, når I afholder julekonkurrencer Forretninger, der afholder konkurrencer, skal holde tungen lige i munden, hvis de vil være sikre på, at vinderne ikke skal betale skat af deres gevinster. |
DeloitteEr du en af dem, som fremover vil have flere hjemmearbejdsdage, end du plejer, eller kan du nikke genkendende til betydelige ændringer i dine økonomiske forhold, er du netop målgruppen af danskere, som bør være ekstra opmærksom på forskudsopgørelsen for 2021. |
Folketingets OmbudsmandSkattemyndighedernes sagsbehandlingstid i skattestraffesager Ombudsmanden foretog af egen drift en undersøgelse af den samlede sagsbehandlingstid i skattestraffesager, som behandles af Skattestyrelsens straffesagsenhed, og som har været sat i bero på Skatteankestyrelsens behandling af en klage over den afgørelse i skattesagen, der har givet anledning til at overveje, om der var grundlag for straf |
OECDOECD Secretary-General Tax Report to G20 Leaders (Saudi Arabia) - November 2020 This report contains two parts. Part I reports on the activities and achievements in the OECD’s international tax agenda. Part II reports on the activities and achievements of the Global Forum on Transparency and Exchange of Information for Tax Purposes. |
OECDG20: Global co-operation and strong policy action needed for a sustainable recovery - OECD The COVID-19 crisis has exposed major weaknesses in our economies that can only be fixed through greater global co-operation and strong, targeted policy action, according to a new OECD report presented to the Leaders of the G20 countries at their virtual Summit this weekend. |
TVC AdvokatfirmaBeskatning af værdi af fri bil efter udløb af leasingperiode Retten i Næstved har i en endnu utrykt dom fastslået, at skatteyder ikke skulle beskattes af værdi af fri bil efter udløbet af bilens leasingperiode |
Skatterådet bekræftede, at trusten var skattemæssig transparent. Stifteren havde i levende live bevaret rådigheden over trustkapitalen. Ved stifterens død indtrådte bl.a. den herboende datter i stifterens rettigheder i et omfang, således at hun opnåede rådighed over trustkapitalen. Skatterådet bekræftede desuden, at den herboende datter ikke ville blive hverken skatte- eller afgiftspligtig af arven af sin andel af trustkapitalen, men at hun ville blive være skattepligtig af det løbende afkast af den arvede kapital.
Skatterådet kunne bekræfte, at der ikke skal betales variabel tinglysningsafgift i forbindelse med tinglysning af overdragelse af udlejningsejendomme ved apportindskud, fra et anpartsselskab under konkurs til et andet helejet anpartsselskab. Tinglysningsafgiften kan nedsættes efter reglerne om tilførsel af aktiver i tinglysningsafgiftslovens § 6 a.
Spørger er et udenlandsk selskab, hvis kernevirksomhed er salg af rejser. Det er oplyst, at hjemmekontoret udgør medarbejderens primære arbejdsplads, og at der ikke er tale om en begrænset tidsperiode. Medarbejderens opgaver inkluderer blandt andet planlægning af disse rejser, herunder at tilbyde personlig og privat støtte til klienterne i løbet af rejserne.
Spørger har dog ingen forretningsmæssig interesse i, at medarbejderen arbejder fra Danmark, og opnår heller ingen forretningsmæssig fordel heraf. Skatterådet bekræfter, at Spørger ikke har fast driftssted i Danmark.
Det vurderes, at Spørger ikke vil få momsmæssigt fast forretningssted i Danmark. Der lægges ud over ovenstående vægt på, at der ikke skal sælge rejseydelser fra Danmark. Herudover er der lagt vægt på, at Spørger ikke vil få et repræsentationskontor i Danmark, at alle beslutninger vedrørende den overordnede ledelse af virksomheden foregår i Y-land, samt at virksomhedens centrale administrationsfunktioner ligeledes udføres der.
Spørgeren er engelsk statsborger og har arbejdet i Danmark i en årrække. Han bor med sin familie i Danmark, og han er fuldt skattepligtig til Danmark og skattemæssigt hjemmehørende i Danmark. Spørgeren har en engelsk pensionsordning. Han har optjent pensionen gennem mange års ansættelse på et hospital, mens han boede og arbejdede i England. Han har ikke haft denne type ansættelse siden han flyttede til Danmark.
Spørgeren ønsker nu at få pensionen udbetalt, og han ønsker i den forbindelse en bekræftelse af, at pensionsordningen kan anses for en offentlig pensionsordning ifølge artikel 19 i dobbeltbeskatningsoverenskomsten mellem Danmark og Storbritannien, da dette er afgørende for den lempelse Danmark skal give spørgeren ved dansk beskatning af udbetalinger fra pensionsordningen.
Skatterådet bekræfter på grundlag af oplysningerne om pensionsordningen, at udbetalinger fra ordningen til spørgeren må anses for omfattet af artikel 19 om offentlige pensioner. Dermed skal Danmark som spørgerens bopælsland give eksemptionslempelse ved beskatning af disse pensionsudbetalinger ifølge dobbeltbeskatningsoverenskomstens artikel 22.
En medarbejder hos H1 i Norge fratrådte sin stilling hos H1 i Norge, og blev overført til ansættelse hos H2 i Danmark. H1 i Norge påtog sig at benytte medarbejderen til underleverancer i 700 timer i 20XX og i 500 timer 20XX. Medarbejderen ville arbejde under instruks fra H2 i Danmark i alle opgaver.
Spørger ønskede derfor at vide, om Spørger ville etablere et fast driftssted i Danmark.
Skatterådet bekræftede, at H1 ikke ville få fast driftssted i Danmark efter selskabsskattelovens § 2, stk. 1, litra a, ved medarbejderens ansættelse hos H2.
I en sag om dødsbobeskatning begærede Skatteministeriet patientjournaler og helbredsoplysninger for afdøde udleveret fra afdødes læge og plejehjem.
Boet efter afdøde havde - efter opfordring fra Skatteministeriet - tidligere forsøgt at indhente oplysnin- gerne fra lægen og plejehjemmet og erklærede sig efter indgivelsen af editionsbegæringerne enig i, at editionsbetingelserne var opfyldt.
Højesteret udtalte, at lægen alene kunne pålægges edition, hvis det anses for at være af afgørende betyd- ning for sagens udfald, og sagens beskaffenhed og dens betydning for vedkommende part eller samfundet findes at berettige hertil, jf. retsplejelovens § 299, stk. 1, jf. § 170, stk. 2.
Højesteret udtalte videre, at plejehjemmet i kraft af sin tavshedspligt som udgangspunkt ikke pålægges edition, hvis hemmeligholdelse har væsentlig betydning, jf. retsplejelovens § 299, stk. 1, jf. § 170, stk. 3.
Højesteret fandt efter en samlet bedømmelse, at fremlæggelse af de omhandlende patientjournaler og helbredsoplysninger måtte være af afgørende betydning for sagens udfald, og at sagens beskaffenhed og betydningen for sagens parter talte for edition. Da der var tale om oplysninger, der angik en afdød, og da dødsboet - som måtte antages at have interessesammenfald med afdøde og dennes søn - var enig i, at editionsbetingelserne var opfyldt, fandt Højesteret, at hensynet til hemmeligholdelse måtte vige for hen- synet til sagens rette oplysning.
Da der ikke var grundlag for at begrænse editionen, pålagde Højesteret herefter lægen og plejehjemmet at udlevere de begærede patientjournaler og helbredsoplysninger.
Sagen angik, om en skatteyder var berettiget til omkostningsgodtgørelse efter skatteforvalt- ningslovens kapitel 19 for udgifter til sagkyndig bistand ydet af et advokatselskab. Spørgs- målet var, om det var godtgjort, at skatteyderen hæftede for honoraret til advokatselskabet.
Retten bemærkede, at Højesteret i U 2015.3383 H fastslog, at der i situation, der som ud- gangspunkt svarer til nærværende sag, ikke var krav på omkostningsgodtgørelse. I nærvæ- rende sag havde skatteyderen, til forskel for parten i højesteretsdommen, bl.a. indgået en direkte aftale med advokatselskabet om advokatbistand.
Landsretten fandt, at de fremlagte dokumenter ikke ændrede på det oprindelige aftale- grundlag. Forståelsen af aftalegrundlaget blev også understøttet af en efterfølgende erklæ- ring om hæftelse fra skatteyderen til advokatselskabet.
Landsretten fandt, at erklæringen om hæftelse havde karakter af simpel kaution, og at denne form for hæftelse ikke opfylder betingelserne i skatteforvaltningslovens § 52.
Landsretten tiltrådte således, at skatteyderen ikke havde godtgjort, at betingelserne i skat- teforvaltningslovens § 52, stk. 1, for omkostningsafgørelse var opfyldt. Landsretten stadfæ- stede derfor byrettens dom, hvorved Skatteministeriet blev frifundet.
Sagen angik spørgsmålet om, af hvilket beløb, der skulle svares tinglysningsafgift i forbindelse med sagsøgernes køb af et enfamilieshus.
Købesummen udgjorde i henhold til købsaftalen 1.750.000 kr., hvilket også var den salgspris, der fremgik af salgsopstillingen. Retten fandt ikke, at det af købsaftalen eller af salgsopstillingen kunne udledes, at overdragelsen både omfattede et enfamilieshus og en andel af en andelsforening. Hertil bemærkede retten, at adkomstændringen var anmodet tinglyst på bygningen til en købesum på 1.750.000 kr.
Retten fandt på den baggrund, at tinglysningsafgiften skulle opkræves på grundlag af den samlede købesum, og at den beregnede tinglysningsafgift var opkrævet med rette. Skatteministeriet blev derfor frifundet.
Dommen angår, om appellanten har krav på ordinær genoptagelse af den yderligere ansættelse af grundværdien (omberegnede grundværdi) for vurderingsåret 2007 efter skatteforvaltningslovens dagældende § 33, stk. 2.
Der var under sagen tvist om, hvorvidt en fremsat anmodning af 27. juni 2012 om genoptagelse af den omberegnede grundværdi, der blev indgivet efter udløbet af den ordinære genoptagelsesfrist, alligevel skulle behandles efter reglerne om ordinær genoptagelse, fordi der tidligere, den 30. april 2008, indenfor den ordinære genoptagelsesfrist var indgivet en begæring om fradrag for forbedringer.
Landsretten anførte, at anmodningen af 30. april 2008 alene angik ansættelsen af fradrag i grundværdien for forbedringer og ikke indeholdt nogen oplysninger af faktisk eller retlig karakter med relevans for den foretagne yderligere ansættelse af grundværdien. Først ved brevet af 27. juni 2012 omtaltes den yderligere ansættelse af grundværdien, og der blev fremlagt oplysninger som angivet i den dagældende § 33, stk. 2.
Landsretten tiltrådte på den baggrund, at der ikke forelå omstændigheder, der kunne begrunde, at anmodningen om genoptagelse af den yderligere ansættelse af grundværdien skulle indgå i den verserende sag om genoptagelse af ansættelsen af fradrag i grundværdien for forbedringer.
Østre Landsrets dom af 26. juni 2014 (SKM2014.438.ØLR) kunne ikke føre til et andet resultat.
Byrettens dom blev derfor stadfæstet.
Sagen angik dels om sagsøgeren havde godtgjort, at han skulle beskattes af løn fra en række virksomheder som indberettet, dels om sagsøgeren var skattepligtig af indsætninger på hans bankkonto, og dels om sagsøgeren var berettiget til ekstraordinær genoptagelse af sin skatteansættelse for indkomståret 2012.
For så vidt angår lønindberetningerne fandt retten, at sagsøgeren ikke havde godtgjort, at SKAT ikke havde været berettiget til at annullere de pågældende lønindberetninger samt overføre en del af disse til en anden arbejdsgiver som pligtsubjekt.
For så vidt angår indsætningerne på sagsøgerens bankkonto fandt retten, at der i mangel af dokumentation for det modsatte ikke var grundlag for ikke at anse de pågældende indsætninger som skattepligtig indkomst.
Endelig for så vidt angår sagsøgerens anmodning om ekstraordinær genoptagelse fandt retten, at 6-månedersfristen efter skatteforvaltningslovens § 27, stk. 2, 1. pkt., ikke var opfyldt. Retten fandt videre, at sagsøgeren ikke havde gjort skatteforvaltningslovens § 27, stk. 2, sidste pkt., gældende, og således heller ikke godtgjort, der var forelå sådanne særlige omstændigheder, der kunne bevirke, at anmodningen om alligevel bør behandles, uanset at den er indgivet efter 6-månedersfristen.
Skatteministeriet blev på denne baggrund frifundet.
Journalnr: 19/0074169
Genoptagelse af skatteansættelsen
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen ikke har imødekommet anmodning om ordinær genoptagelse af skatteansættelsen for indkomståret 2015 efter skatteforvaltningslovens § 26, stk. 2, for så vidt angår manglende afskrivninger på udviklingsomkostninger efter ligningslovens § 8 B, stk. 1. Landsskatteretten ændrer Skattestyrelsens afgørelse.
Afsagt: 17-09-2020
Journalnr: 17/0991321
Genoptagelse af skatteansættelsen.
Klagen vedrører nægtet skstraordinær genoptagelse af skatteansættelsen. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 02-11-2020
Journalnr: 18/0000386
Genoptagelse af skatteansættelserne
Klagen skyldes, at SKAT ikke har imødekommet anmodning af genoptagelse af skatteansættelserne. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 04-11-2020
Journalnr: 19/0089146
Arbejdsudleje
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen har anset selskabets benyttelse af udenlandsk arbejdskraft for arbejdsudleje. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 18-09-2020
Journalnr: 20/0055322
Befordringsfradrag
Klagen vedrører nægtet befordringsfradrag. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 26-10-2020
Journalnr: 18/0001960
Dobbeltbeskatning
Klagen skyldes, at SKAT ved skatteberegningen ikke har anset klageren for berettiget til exemptionslempelse i henhold til artikel 21, stk. 2, jf. artikel 14, stk. 3, i dobbeltbeskatningsoverenskomsten af 11. oktober 2010 mellem Danmark og Cypern, idet skibet ikke kan anses for at have været i international trafik, mens klageren arbejdede ombord. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 27-10-2020
Journalnr: 18/0006871
Fristgennembrud
Klagen skyldes, at SKAT har ved årsopgørelse nr. 4, med skattemappedato den 14. august 2018, har ændret klagerens skatteansættelse for indkomståret 2010. Landsskatteretten annullerer SKATs årsopgørelse nr. 4.
Afsagt: 22-10-2020
Journalnr: 19/0064590
Gaveafgift
Klagen vedrører opgørelse af gaveafgift ved overdragelse af ejendom. Landsskatteretten forhøjer afgiften yderligere.
Afsagt: 02-11-2020
Journalnr: 20/0020125
Handel med biler
Klagen vedrører ikke godkendt fradrag for driftsudgifter, ikke godkendt fradrag for køb af bil mrk. Suzuki Celerio samt skønsmæssig ansættelse af fortjeneste ved køb og salg af to biler mrk. Skoda Fabia. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 22-09-2020
Journalnr: 20/0013541
Indeholdelsespligt
Klagen vedrører skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig AM-bidrag og A-skat og hæftelse herfor. Landsskatteretten forhøjer beløbene yderligere.
Afsagt: 05-11-2020
Journalnr: 20/0033153
Lønmodtagerforhold
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen har anset selskabets benyttelse af udenlandsk arbejdskraft for lønmodtagerforhold. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 16-09-2020
Journalnr: 16/1182816
Negativ driftsmiddelsaldo
KGV beskatning af af negativ driftsmiddeLandsskatteretten stadfæster afgørelsen.ldo for K/S pga. ophør af virksomhed. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 29-10-2020
Journalnr: 20/0021746
Omgørelse
Klagen vedrører nægtet tilladelse til omgørelse. Landsskatteretten giver tilladelse til omgørelse.
Afsagt: 02-11-2020
Journalnr: 20/0021742
Omgørelse
Klagen vedrører nægtet tilladelse til omgørelse. Landsskatteretten giver tilladelse til omgørelse.
Afsagt: 02-11-2020
Journalnr: 19/0003059
Skattefri virksomhedsomdannelse
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen ikke har godkendt en skattefri virksomhedsomdannelse af I/S til ApS da interessenterne er blevet vederlagt med andet end anparter i selskabet, og da anskaffelsessummen for anparterne er negativ. Som en konsekvens heraf er interessenterne skattepligtige af avancer ved salget af interessentskabet. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 06-11-2020
Journalnr: 17/0992136
Tab på unoterede aktier og fordring
Der klages over, at SKAT har afvist at imødekomme anmodning om fradrag for tab på unoterede aktier og tab på fordring. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 16-09-2020
Journalnr: 20/0079319
Tilladelse til at udbyde spil
Klagerens repræsentant har anmodet om, at klagen til Landsskatteretten over Spillemyndighedens afgørelse, hvori Spillemyndigheden tilbagekalder klagerens tilladelse til at udbyde spil på gevinstgivende spilleautomater, tillægges opsættende virkning. Landsskatteretten træffer afgørelse om, at klagen tillægges opsættende virkning.
Afsagt: 02-11-2020
Journalnr: 18/0005037
Udlån som erhvervsmæssigt aktiv
Klagen skyldes, at SKAT ikke har anset klagerens udlån for et erhvervsmæssigt aktiv. Som følge heraf har SKAT foretaget en række konsekvensændringer vedrørende virksomhedsordningen. Landsskatteretten finder, at klagerens tilgodehavende fortsat må anses for et erhvervsmæssigt aktiv, der kan forblive i klagerens virksomhedsordning.
Afsagt: 26-10-2020
Journalnr: 20/0011654
Valutakøb
Klagen vedrører nægtet fradrag for udgifter til valutakøb. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 04-11-2020
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 10-12-2020 dom i C-620/19 Tilnærmelse af lovgivningerne J & S Service
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - personoplysninger - forordning (EU) nr. 2016/679 - artikel 23 - begrænsning af den registreredes rettigheder - væsentlig finansiel interesse - håndhævelse af civilretlige krav - national lovgivning, der henviser til bestemmelser i EU-retten - skatteoplysninger vedrørende en juridisk person - Domstolen ikke kompetent
Tidligere dokument: C-620/19 Tilnærmelse af lovgivningerne J & S Service - Dom
økofinrådets rapport til det europæiske råd om beskatningsspørgsmål
ecofin report to the european council on tax issues
Bekendtgørelse om normalhandelsværdier for heste og kreaturer mv., BEK nr 1688 af 17/11/2020. Udstedt af Skatteministeriet
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 | MFU spm. om at redegøre for fordelingsvirkningen af forslaget, til skatteministeren |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 | Spm. om at redegøre for forslagets miljømæssige konsekvenser, til skatteministeren |
Bilag 8 |
Bilag 9 |
Bilag 10 | Materiale til teknisk gennemgang af lovforslaget den 26. november 2020, fra Skatteministeriet |
Bilag 11 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Bilag 8 |
Bilag 9 |
Spm. 9 |
Bilag 13 |
Bilag 14 |
Bilag 15 |
Bilag 16 |
Bilag 17 |
Bilag 18 |
Bilag 19 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Spm. 18 |
Spm. 19 |
Spm. 20 |
Spm. 21 |
Spm. 22 |
Spm. 23 |
Spm. 24 |
Spm. 25 | Spm. om at præcisere anvendelsesområdet for Ligningslovens § 8 B, til skatteministeren |
Spm. 26 |
Spm. 27 |
Spm. 28 |
Spm. 29 |
Spm. 30 |
Spm. 31 |
Spm. 32 |
Spm. 33 |
Spm. 34 |
Spm. 35 |
Spm. 36 |
Spm. 37 |
Spm. 38 | Spm. om at redegøre for sammenhængen mellem Ligningslovens § 8 B og § 8 X, til skatteministeren |
Bilag 13 |
Bilag 14 |
Bilag 15 |
Bilag 16 |
Bilag 17 |
Bilag 18 |
Bilag 19 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Bilag 13 |
Bilag 14 |
Bilag 15 |
Bilag 16 |
Bilag 17 |
Bilag 18 |
Bilag 19 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Bilag 4 |
Bilag 7 |
Bilag 8 | Henvendelse af 25/11-20 fra SMVdanmark om materiale til foretræde den 26. november 2020 |
Bilag 9 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Bilag 7 |
Bilag 8 | Henvendelse af 25/11-20 fra SMVdanmark om materiale til foretræde den 26. november 2020 |
Bilag 9 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Bilag 3 |
Spm. 1 |
Spm. 2 | Spm. om, hvor mange projekter it-rådet skal føre tilsyn med, til skatteministeren |
Spm. 3 |
Bilag 3 | Henvendelse af 25/11-20 fra KPMG Acor Tax om CFC beskatning af varedebitorer og varekreditorer |
Bilag 4 |
Bilag 5 |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Bilag 63 |
Bilag 65 | Henvendelse af 25/11-20 fra Finans Danmark om aldersvalidering via betalingskort |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 22 |
Spm. 55 |
Spm. 59 |
Spm. 60 |
Spm. 64 |
Spm. 69 |
Spm. 70 |
Spm. 74 |
Spm. 75 |
Spm. 76 |
Spm. 77 |
Spm. 81 |
Spm. 89 |
Spm. 92 |
Spm. 107 |
Spm. 109 |
Spm. 123 |
Spm. 127 |
Spm. 128 |
Spm. 130 |
Spm. 131 |
Spm. 133 |
Spm. 134 |
Spm. 136 |
Spm. 137 |
Spm. 138 |
Spm. 139 |
Spm. 140 |
Spm. 790 |
Spm. N |