SkatteMail 2025, uge 25

Kære læser !

Hermed den sidste uges nyheder fra SkatteMail.

God læselyst.

Venlig hilsen

Lars Gosvig
Ansvarshavende redaktør
larsg@skatteforlaget.dk
Telefon 25 37 87 57
LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/lars-gosvig/52/941/586

 

Indhold

Artikler og interessante links
Lovforslag vedtaget om lempelse af beskatningen af aktionærlån
Opskriften på at undgå arbejdsudlejeskat
Lavere grundværdier, men næppe lavere boligskat – foreløbig
Hackerangreb – regn ikke med skattefradrag for tab
Vigtig skattedato hvis du har en bankkonto i udlandet
Kontanter og værdipapirer kan godt være driftsaktiver ved generationsskifte
Højere afskrivning på nye driftsmidler
Kædesvig og ledelsesansvar – er du opmærksom på de skærpede regler i opkrævningsloven?
Skattestyrelsens skattekontrol af medarbejderaktier og muligheden for selvanmeldelse

Styresignaler
Styresignal - Ulovligt udbytte - Præcisering

Bindende svar
Nedlukningserstatning til minkavlere - aftale om sambehandling
Skatte- og momspligt ved Play2Earn - Krypto - Spil - Moms
Bindende svar - afvisning - tidligere afgivet bindende svar

Afgørelser
Tilladelse - overdragelse af kapitalandele til erhvervsdrivende fond

Afgørelser fra Afgørelsesdatabasen

Lovstof
Nyt fra Lovtidende
Nyt fra Høringsportalen

Nyt fra Folketinget
Nye dokumenter vedrørende almindelig del

 

Artikler og interessante links

Bachmann/Partners

Lovforslag vedtaget om lempelse af beskatningen af aktionærlån

Vedtagelsen af den nye lov indebærer en lempelse af beskatningen af aktionærlån. Lovændringen, der er en del af det politiske “iværksætterudspil”, skal bidrage til øget fleksibilitet for mindre virksomheder og [...]

BDO

Opskriften på at undgå arbejdsudlejeskat

Landsskatteretten har i en sjælden set afgørelse givet en dansk elinstallatørvirksomhed medhold i, at den ikke hæftede for arbejdsudlejeskat for de elektrikere, som en udenlandsk underleverandør havde brugt på en opgave.

BDO

Lavere grundværdier, men næppe lavere boligskat – foreløbig

Nu begynder Vurderingsstyrelsen at udsende 2022-vurderinger til landets boligejere. Mange får i den forbindelse en markant lavere grundværdi, men i første omgang medfører det næppe en lavere boligskat for ret mange.

BDO

Hackerangreb – regn ikke med skattefradrag for tab

Mens udgifter til forebyggelse af hackerangreb formentlig uden videre vil kunne fratrækkes som driftsomkostninger, så er det mere end tvivlsomt, om tab forårsaget af et sådant angreb vil kunne fratrækkes.

BDO

Vigtig skattedato hvis du har en bankkonto i udlandet

Tirsdag den 1. juli 2025 er sidste frist for indberetning til Skattestyrelsen for dem, der fx har en feriebolig, en bankkonto eller et værdipapirdepot i udlandet. Konsekvenserne ved ikke at overholde fristen, kan være ganske alvorlige.

Beierholm

Kontanter og værdipapirer kan godt være driftsaktiver ved generationsskifte

Hvis du vil gennemføre et generationsskifte med skattemæssig succession, må selskabet ikke kunne anses for at være en pengetank. Nu bekræfter et bindende svar fra Skatterådet, at likvider og værdipapirer ikke nødvendigvis skal opfattes som passiv kapitalanbringelse.

PwC

Højere afskrivning på nye driftsmidler

Større afskrivning på fabriksnye grønne driftsmidler – afskrivning på 108% af anskaffelsessummen.

TVC Advokatfirma

Kædesvig og ledelsesansvar – er du opmærksom på de skærpede regler i opkrævningsloven?

Med virkning fra 1. januar 2024 kan ledelsesmedlemmer i virksomheder pålægges personlig, ubegrænset og solidarisk hæftelse i Skattestyrelsens kontrolsager vedr. kædesvig.

TVC Advokatfirma

Skattestyrelsens skattekontrol af medarbejderaktier og muligheden for selvanmeldelse

Medarbejderaktier er en aflønningsform som af gode grunde stadig er populær, men den kan også medføre betydelige negative skatteretlige konsekvenser.

 

Nye afgørelser mv. offentliggjort af Skatteforvaltningen

Styresignal: Styresignal - Ulovligt udbytte - Præcisering

SKM2025.346.SKTST

Styresignalet præciserer den skattemæssige behandling af ulovligt udbytte.

 

Bindende svar: Nedlukningserstatning til minkavlere - aftale om sambehandling

SKM2025.347.SR

Spørgerne havde indgået en aftale om fælles sambehandling i forbindelse med ansøgning om nedlukningserstatning vedr. minkvirksomhed. Aftalen om sambehandling medførte, at det var Spørger 1, der ansøgte om erstatning på vegne af begge Spørgere. Spørger 2, der ikke kunne ansøge om erstatning, skulle samtidigt opgive sit krav mod staten. Erstatning og kompensation udbetaltes til Spørger 1, der ansøgte.

Spørgerne ønskede bekræftet, at aftalen om sambehandling mellem Spørgerne ikke medførte, at der opstod en fordring omfattet af kursgevinstlovens § 1 mellem de to Spørgere. Skatterådet bekræftede, at indgåelsen af aftalen om sambehandling og overførsel af erstatning og kompensation ikke medførte, at der opstod en fordring.

Spørger 1 ønskede bekræftet, at Spørger 1 ikke skulle opgøre genvundne afskrivninger og ejendomsavance vedrørende aktiver ejet af Spørger 2. Skatterådet bekræftede dette, da Spørger 1 ikke overtog ejendomsretten til Spørgers 2 aktiver i medfør af aftalen.

Spørger 2 ønskede bekræftet, at Spørger 2 skulle beskattes af tab/avancer på de ejede minkrelaterede aktiver på tidspunktet, hvor Spørger 2 kunne opgøre en afståelsessum. Skatterådet bekræftede, at Spørger 2 skulle beskattes af tab/avancer på tidspunktet, hvor Spørger 1 havde modtaget en afgørelse om erstatning fra erstatnings- og taksationskommissionen som 1. instans.

Spørgerne ønskede bekræftet, at Spørger 2 ikke afstod aktiver til Spørger 1 i indkomståret 2024 ved indgåelsen af aftalen om fælles ansøgning samt fordeling af erstatning/kompensation. Skatterådet bekræftede, at der ikke skete afståelse i indkomståret 2024 ved indgåelse af aftalen.

Spørgerne ønskede bekræftet, at et frafald af aftalen om sambehandling, indtil tidspunktet, hvor der var truffet en afgørelse om fra erstatnings- og taksationskommissionen som 1. instans, ikke medførte skattemæssige konsekvenser. Skatterådet bekræftede, at et frafald ikke vil få skattemæssige konsekvenser.

 

Bindende svar: Skatte- og momspligt ved Play2Earn - Krypto - Spil - Moms

SKM2025.345.SR

Spørger ønsker bekræftet, at Spørgers aktiviteter med NFT'er, BIGTIME-tokens samt in-game genstande mv. i Web3/play2earn-spillet Big Time, som følge af Spørgers systematiske tilretning, og omfattende udgifter, skal anses som næring, at aktiviteterne ikke er momspligtige og at indkomsten ikke skal beskattes på retserhvervelsestidspunktet.

Det er Skatterådets opfattelse, at alle aktiviteterne inde i spillet skal anses som spil, og at gevinsterne skal beskattes på retserhvervelsestidspunktet efter statsskattelovens § 4 f. Dette skyldes, at spillet indeholder elementer, hvor en deltager har en chance for at vinde en gevinst samt at spillet anses for direkte omfattet af spillelovens § 5, stk. 1, nr. 8. Da der er tale om spil, kan der ikke være tale om næring for så vidt angår aktiviteterne inde i spillet.

Det er Skatterådets opfattelse, at aktiviteterne uden for spillet ikke kan anses som næring og at afståelserne skal beskattes på afståelsestidspunktet efter statsskattelovens § 5 a. Der er herved lagt vægt på, at Spørgers handel med de pågældende NFT'er og tokens kun har været i gang i en kort periode, at Spørgers afståelser har været i begrænset omfang, og at Spørgers gevinster løbende geninvesteres i spillet i form af køb af yderligere NFT'er, leje af Spaces samt leje af TimeWardens mv.

Der er desuden lagt vægt på, at Spørgers handel foregår i hans fritid ved siden af anden kryptohandel, som heller ikke er vurderet som næring, idet Spørger ikke har en uddannelsesmæssig baggrund eller professionel tilknytning til de finansielle markeder i øvrigt. Der er endeligt lagt vægt på, at Spørger kan anvende aktiverne privat, ikke har markedsført sine NFT'er, og at han blot sætter dem til salg i nær tilknytning til spillet på Openloot.com, hvor køberne efter det oplyste ikke er bevidste om, hvem de handler med.

Skatterådet kan bekræfte, at Spørger agerer som en afgiftspligtig person, når spørger sælger og udlejer NFT'ere og BIGTIME tokens, fordi Spørgers salg og udleje sker med henblik på opnåelse af indtægter af en vis varig karakter. Der er ved vurderingen lagt vægt på, at Spørger forventer at have en høj årlig omsætning og et højt årligt antal handler. Der er også lagt vægt på, at Spørger har en typisk adfærd for en erhvervsdrivende indenfor området.

Det er ved den momsmæssige vurdering, af om der er tale om økonomisk virksomhed, ikke af betydning om køb, salg og udleje foregår udenfor eller indenfor spillets rammer.

Skatterådet kan ikke bekræfte at Spørger anvendelse af BIGTIME-tokens kan momsfritages, det er dog Skatterådets opfattelse, at Spørgers anvendelse af BIGTIME-tokens i forbindelse med dannelse af kosmetiske NFT'ere (skins) ikke kan anses for levering mod vederlag. Anvendelsen er derfor ikke omfattet af momslovens anvendelsesområde, og Spørger skal derfor ikke afregne moms i forbindelse med denne anvendelse.

Skatterådet kan ikke bekræfte, at Spørgers salg af BIGTIME-tokens er momsfritaget efter momslovens § 13, stk. 1, nr. 11, litra d, fordi BIGTIME-tokens ikke kan anses som et betalingsmiddel i momslovens forstand. Det er Skatterådets opfattelse, at BIGTIME-tokens ikke kun kan anvendes som betalingsmiddel til køb af skins og veksling til kryptovaluta. BIGTIME-tokens kan også anvendes som en virtuel "polet"/adgangsbillet til portaler i spillet og som en nødvendig ressource for at udføre håndværk og opgradering i spillet.

Det er i den forbindelse ikke relevant for vurderingen af, om Spørger er momspligtig af salg af BIGTIME-tokens, hvordan disse er fremkommet. Det relevante for den momsmæssige vurdering, er det Spørger leverer (BIGTIME-tokens).

 

Bindende svar: Bindende svar - afvisning - tidligere afgivet bindende svar

SKM2025.342.SR

Spørger ønskede bekræftet, at fartøjet Yolene kunne klassificeres som et skib, der af interessentskabet anvendtes erhvervsmæssigt, og at udleje af køjepladser dermed var omfattet af momslovens fritagelse i § 34, stk. 1, nr. 7. Spørger ønskede også bekræftet, at udlejning af køjepladser udgjorde udlejning på hotellignende vilkår. Hvis spørgsmål 1 og 2 ikke kunne bekræftes, ønskede spørger bekræftet, at der var tale om udlejning af løsøre, der udnyttedes/benyttedes uden for EU, hvorfor leveringsstedet ikke var i Danmark, jf. momslovens § 16, stk. 5.

Skatterådet afviste at give bindende svar, da spørger i 2024 havde fået bindende svar. Det var Skatterådets opfattelse, at spørger allerede på baggrund af det tidligere bindende svar kendte de skattemæssige konsekvenser af sin levering af ydelser i form af deltagelse i togt mv. Skatterådet skulle i den forbindelse bemærke, at det ikke var hensigtsmæssigt, hvis Skatterådet kunne bruges som ekstra klageinstans eller tilsynsmyndighed.

 

Afgørelse: Tilladelse - overdragelse af kapitalandele til erhvervsdrivende fond

SKM2025.339.SR

Sagen omhandlede, om der i henhold til ligningslovens § 16 A, stk. 4, nr. 4, kunne gives tilladelse til at et dødsbo vederlagsfrit kunne overdrage kapitalandelene i et kommende nystiftet datterselskab fra et holdingselskab til en påtænkt nystiftet fond, uden at det ville medføre udbyttebeskatning af boet, jf. ligningslovens § 16 A, stk. 4, nr. 4.

Hvis Skatterådet kunne godkende anmodningen, påtænkte boet skattepligtigt at lade holdingselskabet stifte et nyt datterselskab ved apportindskud af bl.a. kapitalbesiddelser i et aktieselskab. Det var kapitalandelen i det påtænkte nystiftede datterselskab, som påtænktes overdraget til fonden.

Skatterådet fandt på baggrund af en konkret vurdering, at overdragelsen skete i afdødes ideelle interesse og ikke i afdødes personlige eller økonomiske interesse, hvorved Skatterådet kunne give tilladelse til, at holdingselskabets indskud af kapitalandele i det nystiftede datterselskab til den påtænkte nystiftede erhvervsdrivende fond ikke skulle anses for en skattepligtig udlodning, jf. ligningslovens § 16 A, stk. 4, nr. 4.

Der blev bl.a. henset til, at fondens formål måtte anses for almennyttig/almenvelgørende, idet det fremgik af udkastet til fondens fundats, at fondens formål bl.a. var at yde støtte til kulturlivet i [området], forskning i sundhedsfremme inden for kræft og blindhed, socialt støttearbejde i en kommune og at fonden også kunne yde støtte til almennyttige formål, der var beslægtet med de forannævnte formål.

 

Afgørelser fra Afgørelsesdatabasen

Journalnr: 24/0003117
Dobbeltbeskatning
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen har ansat udenlandsk indkomst, omfattet af ligningslovens § 33 A, stk. 3 (halv lempelse), til nul. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 16-05-2025

Journalnr: 21/0087579
Dobbeltbeskatning
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen ikke har anset klageren for berettiget til halv exemptionslempelse i henhold til ligningslovens § 33 A, stk. 3, jf. stk. 1, for så vidt angår udenlandsk lønindkomst optjent som pilot. Skattestyrelsen har herefter flyttet klagerens indkomst fra beskatning som udenlandsk indkomst til beskatning som dansk indkomst. Landsskatteretten ændrer Skattestyrelsens afgørelse og godkender lempelse efter ligningslovens § 33 A for for en del af den omhandlede periode.
Afsagt: 13-05-2025

Journalnr: 20/0095250
Genoptagelse af foreløbig fastsættelse af A-skat og AM-bidrag
Klagen vedrører nægtet genoptagelse af foreløbig fastsættelse af A-skat og AM-bidrag. Landsskatteretten pålægger Skattestyrelsen at genoptage de foreløbige fastsættelser.
Afsagt: 15-05-2025

Journalnr: 23/0082806
Handel med kryptovaluta
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen har opgjort klagerens skattepligtige fortjeneste ved salg af kryptovaluta i relation til spekulation og klagerens tab (ligningsmæssigt fradrag) ved handel med kryptovaluta med spekulationshensigt jf. statsskattelovens § 5, stk. 1, litra a.
Afsagt: 14-05-2025

Journalnr: 25/0009834
Handel med kryptovaluta mv.
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen har opgjort klagerens skattepligtige fortjeneste ved salg af kryptovaluta i relation til spekulation, og klagerens tab (ligningsmæssigt fradrag) ved handel med kryptovaluta med spekulationshensigt, jf. statsskattelovens § 5, stk. 1, litra a, samt har opgjort klagerens nettoindkomst med ikke-aktiebaserede finansielle kontrakter jf. kursgevinstlovens § 29, stk. 1 og klagerens nettoindkomst med stablecoins jf. kursgevinstlovens § 29, stk. 1. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 14-05-2025

 

Lovtidende

Bekendtgørelse for Grønland om landbaserede væddemål, BEK nr 687 af 11/06/2025. Udstedt af Skatteministeriet

Bekendtgørelse om landbaserede væddemål, BEK nr 686 af 11/06/2025. Udstedt af Skatteministeriet

Bekendtgørelse for Grønland om online væddemål, BEK nr 685 af 11/06/2025. Udstedt af Skatteministeriet

Bekendtgørelse om online væddemål, BEK nr 684 af 11/06/2025. Udstedt af Skatteministeriet

Bekendtgørelse for Grønland om onlinekasino, BEK nr 683 af 11/06/2025. Udstedt af Skatteministeriet

Bekendtgørelse om onlinekasino, BEK nr 682 af 11/06/2025. Udstedt af Skatteministeriet

Lov om ændring af afskrivningsloven og pensionsafkastbeskatningsloven (Midlertidig forhøjelse af afskrivningsgrundlaget for nye driftsmidler), LOV nr 752 af 20/06/2025. Udstedt af Skatteministeriet

Lov om ændring af minimumsbeskatningsloven, selskabsskatteloven, skattekontrolloven og forskellige andre love (Tilpasning til OECD’s administrative retningslinjer om minimumsbeskatningsreglerne, lempelse af reglerne om transfer pricing-dokumentation, aflønning af kvalificerede distributører i visse lande og justering af reglerne om omkvalifikation af transparente enheder, begrænset skattepligt af renter, indeholdelse af renteskat og royaltyskat, international sambeskatning og oplysningspligt m.v.), LOV nr 750 af 20/06/2025. Udstedt af Skatteministeriet

Lov om ændring af ligningsloven, afskrivningsloven, opkrævningsloven og skatteindberetningsloven (Lempelse af beskatningen af aktionærlån og ændring af reglerne om beskatning af løbende ydelser), LOV nr 749 af 20/06/2025. Udstedt af Skatteministeriet

 

Høringsportalen

Bekendtgørelse om identifikation og indberetning af finansielle konti med tilknytning til udlandet
Oprettelsesdato: 17-06-2025
Høringsfrist: 21-08-2025

 

Nyt fra Folketinget

Almindelig del

Bilag

Bilag 252

Publikation fra Gældsstyrelsen: Tidlig indsats overfor virksomheder med stor gæld

Bilag 253

Kopi til orientering af tiltrådt akstykke om opdaterede økonomiske skøn for civilretlige tiltag i udbyttesagen, fra skatteministeren

Bilag 254

Årlige redegørelse om sager om omkostningsgodtgørelse i 2024

Bilag 255

Kopi af FIU alm. del - svar på spm. 212, 213 og 214 om beskatning af generationsskifte

Bilag 256

Kopi af FIU alm. del - svar på spm. 106 om gennemsnitsskatten og den gennemsnitlige marginalskat for arbejdsindkomst i hvert af årene 1993-2026 mv.

Bilag 257

Henvendelsen af 21/5-25 fra Carsten Ring om at sikre gode rammevilkår for dansk erhvervsliv

Spørgsmål og svar

Spm. 379

Vil ministeren redegøre for udviklingen af det strukturelle skattetryk som følge af gennemførte og aftalte ændringer under de forskellige regeringer fra 2001 og frem til i dag?  Svar  

Spm. 385

Vil ministeren oplyse, hvad det vil koste at fjerne tinglysningsafgiftens faste afgift på 1.850 kr. for boliger med en salgspris under 1. mio. kr.? Det skal i besvarelsen lægges til grund, at fritagelsen for tinglysningsafgiftens faste afgift kun omfatter tinglysning af ejerskifte (og ikke pant), samt at fritagelsen kun omfatter ejerboliger og ikke erhvervsejendomme.  Svar  

Spm. 386

Vil ministeren oplyse, hvad det vil koste at fjerne tinglysningsafgiftens variable del for boliger med en salgspris under 1. mio. kr.? Det skal i besvarelsen lægges til grund, at fritagelsen for tinglysningsafgiftens variable del kun omfatter tinglysning af ejerskifte (og ikke pant), samt at fritagelsen kun omfatter ejerboliger og ikke erhvervsejendomme.  Svar  

Spm. 409

Vil ministeren oplyse, hvor meget det vil koste statskassen årligt og varigt, hvis forældrebetalingen til elevers 10. klasseophold på efterskoler var fradragsberettiget?  Svar  

Spm. 420

Vil ministeren oplyse, hvilken sammensat marginalskat, som forskellige familietyper (arbejder, funktionær, direktør m.v.) forventes at få, når de overgår til folkepension? Ministeren bedes desuden oplyse, hvad den sammensatte marginalskat for personer, der i dag er lønmodtagere med maksimalt 10 år til pension, forventes at blive, når de overgår til folkepension, fordelt på A-kasser.  Svar  

Spm. 421

Vil ministeren oplyse provenuet for hvert af årene 2027-2070 og varigt ved ændring af skattereglerne i enten 2027 eller 2030, således at der indføres en ny topsats i PAL-skatten på 27 pct. (15,3 pct. + ny topsats på 11,7 pct.) for individers pensionsafkast, der stammer fra den del af den samlede pensionsformuer ekskl. aldersopsparing, der overstiger hhv. 3, 3½, 4, 4½ og 5 mio. kr.? For hvert scenarie bedes ministeren oplyse det umiddelbare merprovenu, provenu efter tilbageløb og provenu efter tilbageløb og adfærd. Ministeren bedes endvidere oplyse, hvor mange personer de forskellige grænser vil berøre, samt hvordan de berørte fordeler sig på indkomstdeciler – opgjort på baggrund af livsindkomst.  Svar  

Spm. 422

Vil ministeren oplyse den forventede gennemsnitlige størrelse (2025-PL) på personers samlede pensionsdepoter (ekskl. aldersopsparing) ved det 67. år for personer født i 1959, fordelt på A-kassemedlemskab, og samtidig oplyse gennemsnit, decilfordelingen af pensionsformuerne inden for hver A-kasse?  Svar  

Spm. 423

Vil ministeren oplyse den forventede gennemsnitlige størrelse (2025-PL) på personers samlede pensionsdepoter (ekskl. aldersopsparing) ved det 67. år for personer født i 1959, ved det 68. år for personer født i 1963, ved det 69. år for personer født i 1967 og ved det 70. år for personer født i 1971?  Svar  

Spm. 424

Vil ministeren oplyse, hvor mange der i antal og som andel af årgangen forventes at have et samlet pensionsdepot (ekskl. aldersopsparing) på over henholdsvis 3, 4, 5, 6 og 7 mio. kr. ved det fyldte 67. år i 2026, og dernæst oplyse samme opgørelse fordelt på A-kassemedlemskab og indkomstpercentiler?  Svar  

Spm. 425

Vil ministeren evt. i fortrolig form og med bidrag fra justitsministeren redegøre for, om hver af de fem rocker- og bandemedlemmer, der ifølge Skatteministeriet/Gældsstyrelsen har fået eftergivet gæld til det offentlige siden 2021, efterfølgende har begået kriminalitet af en grovhed, der har betydet, at deres gæld skulle genopstå i medfør af den nyligt indgåede aftale om betinget gældseftergivelse? Der henvises til artiklen ”Bandemedlemmers gæld var slettet for evigt – også hvis de begik ny kriminalitet. Nu bliver loven lavet om”, berlingske.dk, den 27. februar 2025.

Spm. 433

Vil ministeren kommentere henvendelsen om at sikre gode rammevilkår for dansk erhvervsliv af 21. maj 2025 fra Carsten Ring, jf. SAU alm. del - bilag 257?  Svar  

Bilag fra andre udvalg end Folketingets Skatteudvalg

Beskæftigelsesudvalget
Spm. om redegørelse for de bødeforlæg og bødestørrelser, som Skattestyrelsen kan udstede ved lovovertrædelser i forbindelse med kontrolindsatsen mod social dumping

Beskæftigelsesudvalget
Spm. om redegørelse for, hvor mange årsværk og hvilke økonomiske ressourcer, der årligt i perioden 2012-2025 (PL-2025-reguleret) har været afsat til Skattestyrelsens andel af myndighedsindsatsen mod social dumping

Beskæftigelsesudvalget
Spm. om redegørelse for, hvor mange kontroller mod social dumping, som Skattestyrelsen har foretaget årligt i perioden 2012-2025 over for henholdsvis udenlandske og danske virksomheder

Beskæftigelsesudvalget
Spm. om oplysning om, hvor mange af Arbejdstilsynets selvstændige aktioner, der årligt i perioden 2012-2025 har ført til inddragelse af henholdsvis Skattestyrelsen, SIRI eller politiet som en del af indsatsen mod social dumping

Beskæftigelsesudvalget
Lovudkast til ændring af lov om en skattefri seniorpræmie, lov om social pension og forskellige andre love, fra beskæftigelsesministeren

Sundhedsudvalget
MFU spm. om beskatningen af en virksomheds bistand til psykologbehandling af en medarbejder med stress

Sundhedsudvalget
MFU spm. om kommentar til Danicas forslag om af afskaffe beskatningen på behandlinger relateret til stress for at lette økonomiske byrder og fremme tilgængeligheden